פורום חשמל

מוצגות 14 תגובות – 1 עד 14 (מתוך 14 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #95435
    Asaf123
    משתתף

    שלום אריאל וחברי הפורום.

    אני מחפש מידע אודות תכנון אספקת חשמל לתחנת דלק טיפוסית.

    באתר נקודת כח ישנו מאמר רלוונטי, אך ללא תרשימים ושרטוטים.

    אודה לך או לחברי הפורום המאוד איכותי זה, לעזור לי במציאת חומר עזר לתכנון המתקן.

    תודה רבה,

    אסף.

    #95448
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    לי אין תכניות אל אנסה לבדוק.

    אשמח אם חברי הפורום יעבירו אליך.

    #95452
    Asaf123
    משתתף

    אריאל, תודה רבה.

    אמתין.

    אסף.

    #95453
    Asaf123
    משתתף

    אגב, מייל שלי לקבצים גדולים

    Asaf.deti@gmail.com

    תודה!

    #95455
    יוסי שמר
    משתתף

    אסף שלום .

    אני מבצע בדיקות בתחנות דלק , בעיקר בדיקת ארקה אנטיסטטית של עמדות פריקת מיכליות דלק.

    כידוע , יש לפרוק חשמל סטטי הנוצר מחיכוך המיכלית באוויר , לפני תחילת פריקת דלק….סכנת ניצוץ ….

    לידיעתך , מלוח חשמל ראשי עוברים כבלי חשמל ומוליכי ארקה לעמדות השונות בבריכות טמונות באדמה.

    לרוב , מוליכי ארקה הם 25 ממ”ר ,פסי השוואת פוטנציאלים מותקנים על דפנות הבריכות, משם מאריקים עמודים שונים, עמדות תדלוק וכו’ במוליכי ארקה 10 ממ”ר לפחות.

    יש עמדה ייחודית לפריקת מיכליות, לרוב, דיי מרוחקת מהמבנה הראשי .

    ישנו לוח מתכתי, 300*400  ,עם דלת, בפנים פס השוואת פוטנציאלים, וכבל 35 ממ”ר באורך כ- 3 מ’ , עם קרוקודיל ( תנין ) , אותו מחברים למיכלית , לפני תחילת פריקת דלק.

    במספר הולך וגדל של תחנות אני מוצא נגד 2 מגה אוהם , אשר מחובר בין כבל עם הקרוקודיל לפס השוואת פוטנציאלים .

    זה נועד להקטנת עוצמת פריקת חשמל סטטי בנגיעה הראשונה…

    לרוב, מפסק ראשי בתחנות דלק  A80*3 . במידה וארקה ראשית לא מתאימה , מתקינים מפסק אלקטרוני ואפילו משולב פחת אינטגרלי , במידת הצורך.

    תמיד יש הכנה לחיבור גנרטור , לרוב בורר ידני, 4 פולי .

    במידה ויש חנויות נוחות, לוח הראשי נמצא בפנים, גודל החיבור גדול יותר, בהתאם .

    מקווה שעזרתי…

    יוסי

    #95456
    Asaf123
    משתתף

    יוסי שלום,

    השכלתי מדבריך רבות!

    כל עניין פריקת החשמל סטטי ממיכלית דלק ללוח מתכת חדש לי. 

    מענין שבתכניות אדריכל שברשותי, לא קיים לוח פריקה בשטח.. 

    אמור לי, האם יש לך תכניות חשמל למתקן שאוכל ללמוד וללמד לתלמידי חשמל? כח,חד קוי ותכנית הארקות? 

    אהיה אסיר תודה לך!

    כתובתי

    Asaf.deti@gmail.com

    אסף

     

    #95458
    יוסי שמר
    משתתף

    יי.

    בהזדמנות הקרובה שאהיה בתחנת דלק , אנסה לצלם תכנית לוח ראשי .

    יוסי

    #95459
    yossi69
    משתתף

    יוסי מצטרף לאסף בברכות על השיתוף מהידע והניסיון בבדיקות.

    #95514
    Asaf123
    משתתף

    שלום רב, אריאל, יוסי ולחברי הפורום המכובד הזה,

    מבקש להודות מקרב לב ראשית ליוסי על הרמת הכפפה והעזרה הרבה בקבלת תכניות חשמל אותו תכנן.

    תכניות אלו ראשיתם יועלה על פרקי לימוד אותם אלמד לתלמידי תיכון ללימודי חשמל, ואתייחס לחד קוי כהשלמת לימוד לפרק מסויים. אני מאוד מעריך את עזרתך יוסי ותרומתך למערך החינוך הטכנולוגי, קרבת התלמידים לעולם האמיתי היא הנותנת בהצלחתם, בעידודם ללמוד את מקצוע החשמל ולהצליח כאנשים טובים שיתרמו למשק בעתיד.חשוב לי כאן לציין שהתעסקות בחומר האנושי הבא למגמת חשמל בתקופה זו אינו קל בכלל.

    תודה אריאל על ה”קול קורא” שהעליתי בפורום זה, ההיענות הטובה, והציפיה לטובים ורבים לעזור כדוגמתו של יוסי.

    על כך תבוא עליכם הברכה,

    אני עדיין בנסיונות לאתר תכניות חשמל לתחנת דלק, מקוואות, חד קוי ותכנית כח,תאורה אם יש, כמו כן מחלקות בעלי גודל חיבור 3x80A 

    מאמין שדרך פורום זה והאנשים האיכותיים שייעצו לעזור אכן יעזרו.

    יישר כח!

    תודה רבה, 

    אסף דטינקה כהן.

    Asaf.deti@gmail.com

     

    #95521
    arielsegal
    מנהל בפורום

    תודה ליוסי ולמשתתפים בפורום.

    בלעדיכם פורום זה לא היה שורד.

    #97717
    hilel_dr
    משתתף

    שלום אריאל,

    מהי שיטת ההגנה בפני חישמול בתחנות דלק?

    #97728
    Boazlug
    משתתף

    בדרך כלל רובן של התחנות מוגנות על ידי TT. יש מקומות שבהם ביצעו איפוס tncs כאשר ההזנה היא על ידי חברת חשמל.

    #97774
    hilel_dr
    משתתף

    האם תחנת דלק היא לא מתקן נפיץ ולפיכך האם לא עדיף להשתמש בה בשיטת זינה צפה ?

    Boazlug: אם תחנות דלק המוגנות על ידי TT לא מוזנות מחברת חשמל הן מוזנות מגנרטור ?

     

    תודה מראש

     

    #97775
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום

    תחנת דלק אינה נחשבת מתקן נפיץ אם כי בהחלט מתקן מסוכן. לפיכך יש לנקוט באמצעים מתאימים למניעת התפוצצות במיוחד בנושא חשמל סטטי.

    לצערי מרבית תחנות הדלק אינן מצויידות במערכות שאיבת גזים הנפלטים בעת תדלוק בבנזין.

    ניתן להזין כל מתקן בהזנה חליפית כמו גנרטור בתנאי והתקנתם מתבצעת בהתאם לתקנות ולכללי הבטיחות.

    בזינה ב-TT יש להשתמש במפסק מחלף 4 קטבי.

מוצגות 14 תגובות – 1 עד 14 (מתוך 14 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.