פורום חשמל

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #124238
    phl
    משתתף

    שלום רב,

    מנוע בעל מתנע כוכב משולש, מפיל את המא”ז במעבר בין כוכב למשולש.

    מה יכולה להיות הבעיה?

    ניסיתי להאריך את משך ההתנעה בכוכב עד לקבלת זרם עבודה נמוך, אך עדיין קופץ במעבר למשולש.

    (יכול להיות שהחיגור בין שני הקונטקטורים תקול?  בבדיקה ללא מתח, לחצתי ידנית את אחד הקונטקטורים והשני לא התחבר. האם זו אינדיקציה לבעיה בחיגור?)

    תודה 

    #124241
    difrentional
    משתתף

    קודם תבדוק בטיקטה של המנוע שהוא מתאים לחיבור משולש במתח רשת שלוב (ראיתי מקרה עם תופעה  דומה שחיברו מנוע חדש ובנתוני המנוע  אפשרי חיבור כוכב במתח שלוב וחיבור משולש במתח 230 וולט). אם זה לא המקרה צריך לבדוק את המנוע מבחינת טיב בידוד. בכל מקרה אתה יכול לבצע את התהליך ההפעלה ללא חיבור המנוע ולראות אם המערכת הפיקוד תקינה ואז לקבל כיוון יותר טוב.

    #124245
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. כנראה שדיפרנציאל צדק. על לוחית הזיהוי של מנוע שמיועד לעבוד בכוכב צריך להיות רשום 400V/690V. אם על המנוע הנ”ל רשום 230V/400V הוא מיועד לעבוד בכוכב בלבד במתח הנקוב בארץ.
    2. אכן יש לבדוק את התנגדות בידוד המנוע
    #124246
    phl
    משתתף

    תודה על המענה.

    1. בסכמת חיבורים של המנוע רשום 400V במשולש /690 בכוכב. זה לא מנוע חדש הוא עובד כבר כמה חודשים ככה, היום התחיל להפיל את החשמל.
    2. בהפעלת מערכת הפיקוד בלי המנוע המערכת פועלת כמצופה – קונט’ הפעלה נדרך יחד עם קונט’ חיבור כוכב, ואחר כמה שניות מתחלף עם קונט’ חיבור משולש. האם יש איזו תקלה במערכת הפיקוד שאפשר לאתר בצורה כזו? חשבתי על כיוון שאולי קונט’ משולש נכנס לפני שקונט’ כוכב יוצא, האם יש איך לבדוק את זה? (קיים חיגור חשמלי ומכני, החיגור החשמלי נראה תקין, את המכני לא יודע איך לבדוק).
    3. בבדיקת בידוד מנוע, אני מניח שהכוונה לבדוק אם יש פריצת מתח שקורית רק במתח של 400.

     

    #124247
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    לאור הנתונים החדשים שציינת הייתי מודד את זרם המנוע בכל שלשת הפזות.

    קיימת אפשרות שמגען המשולש מתחבר עוד בטרם הכוכב התנתק אבל גם ללא המנוע אני סבור שהיה מתרחש קצר בהפעלת מערכת הפיקוד והכוח בלבד.

    #124248
    difrentional
    משתתף

    אם הייתה לך סיטואציה כזאת שהמגען לחיבור משולש נסגר לפני ניתוק מגען הכוכב הרי שהיה לך קצר תלת פאזי! לכן בהפעלת המערכת ללא חיבור המנוע היה כבר מתרחש קצר תלת פאזי וזה לא המקרה לפי דבריך. המגענים אני מניח טובים ומעבירים במגעים שלהם. המא”ז חדש כך שנראה שהכיוון הוא המנוע וכדאי לבדוק אותו. 

    #124249
    arielsegal
    מנהל בפורום

    העובדה היא שהמפסק האוטומטי נפסק ברגע המעבר.

    #124250
    aron david
    משתתף

    מה הנתונים של המנוע (צרף תווית)

    ומה גודל המאז ואיזה אופיין הוא?

    האם המנוע עומד בתוך מבנה או בחוץ, אולי הוא הצטנן מהקור ולכן קשה לו יותר להניע והוא לוקח זרם גבוה יותר במעבר למשולש.

    כתבת שהמנוע עובד מספר חודשים בלבד משמע שעוד אין לך ניסיון איתו בחורף

    לי היה קומפרסור כזה שבחורף הקר עשה בעיות במעבר למשולש. והפיתרון היה הגדלת המא”ז (חתך הכבל והמנוע התאימו להגדלה) והבעיה נפתרה. 

    #124252
    phl
    משתתף

    מא”ז C16, אבל לא הייתי תולה את האשמה בזרם התנעה גבוה מדאי כי הוא מפיל גם את הראשי של 40. מה גם שניסיתי להאריך את ההתנעה בכוכב עד למהירות מנוע גבוהה יותר וגם אז הוא הפיל.

    עושה רושם שצריך להתמקד קודם במנוע עצמו, אני יבדוק את זה.

    תודה על העזרה, ועל הפורום הנפלא באופן כללי.

    #124254
    difrentional
    משתתף

    תעדכן מה הייתה התקלה

    #124261
    phl
    משתתף

    התקלה היתה אכן במנוע.

    לא יודע מה היתה הבעיה, טכנאי של הספק של המנוע בדק והחליף אותו, לא הייתי במקום כשהם היו.

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.