קודם תבדוק בטיקטה של המנוע שהוא מתאים לחיבור משולש במתח רשת שלוב (ראיתי מקרה עם תופעה דומה שחיברו מנוע חדש ובנתוני המנוע אפשרי חיבור כוכב במתח שלוב וחיבור משולש במתח 230 וולט). אם זה לא המקרה צריך לבדוק את המנוע מבחינת טיב בידוד. בכל מקרה אתה יכול לבצע את התהליך ההפעלה ללא חיבור המנוע ולראות אם המערכת הפיקוד תקינה ואז לקבל כיוון יותר טוב.
כנראה שדיפרנציאל צדק. על לוחית הזיהוי של מנוע שמיועד לעבוד בכוכב צריך להיות רשום 400V/690V. אם על המנוע הנ”ל רשום 230V/400V הוא מיועד לעבוד בכוכב בלבד במתח הנקוב בארץ.
בסכמת חיבורים של המנוע רשום 400V במשולש /690 בכוכב. זה לא מנוע חדש הוא עובד כבר כמה חודשים ככה, היום התחיל להפיל את החשמל.
בהפעלת מערכת הפיקוד בלי המנוע המערכת פועלת כמצופה – קונט’ הפעלה נדרך יחד עם קונט’ חיבור כוכב, ואחר כמה שניות מתחלף עם קונט’ חיבור משולש. האם יש איזו תקלה במערכת הפיקוד שאפשר לאתר בצורה כזו? חשבתי על כיוון שאולי קונט’ משולש נכנס לפני שקונט’ כוכב יוצא, האם יש איך לבדוק את זה? (קיים חיגור חשמלי ומכני, החיגור החשמלי נראה תקין, את המכני לא יודע איך לבדוק).
בבדיקת בידוד מנוע, אני מניח שהכוונה לבדוק אם יש פריצת מתח שקורית רק במתח של 400.
אם הייתה לך סיטואציה כזאת שהמגען לחיבור משולש נסגר לפני ניתוק מגען הכוכב הרי שהיה לך קצר תלת פאזי! לכן בהפעלת המערכת ללא חיבור המנוע היה כבר מתרחש קצר תלת פאזי וזה לא המקרה לפי דבריך. המגענים אני מניח טובים ומעבירים במגעים שלהם. המא”ז חדש כך שנראה שהכיוון הוא המנוע וכדאי לבדוק אותו.
מא”ז C16, אבל לא הייתי תולה את האשמה בזרם התנעה גבוה מדאי כי הוא מפיל גם את הראשי של 40. מה גם שניסיתי להאריך את ההתנעה בכוכב עד למהירות מנוע גבוהה יותר וגם אז הוא הפיל.
עושה רושם שצריך להתמקד קודם במנוע עצמו, אני יבדוק את זה.