פורום חשמל

  • לנושא זה 11 תגובות,4 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני שנה על ידי- arielsegal.
מוצגות 12 תגובות – 1 עד 12 (מתוך 12 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #123310
    liorsela
    משתתף

    שלום אריאל,

    במצגת שלך ראיתי פרק על תרומת מנועי השראה לזרמי קצר במתקן בשל הפיכתם למקור אנרגיה. (במכוניות חשמליות מצב זה נקרא בלימה ריגנרטיבית).

    קראתי על הנושא בהרבה מקומות וככה מלמדים גם במכללה, אבל תמיד מתעלמים מהעובדה שמנוע כדי להפוך למוד רגנרטיבי צריך עירור לסלילי הרוטור, לא מזכירים את זה באף מקום, כמו כן מנועי השראה הם ללא הזנה של זרם עירור באופן כללי.

    מה אני מפספס פה?

    תודה רבה

    #123313
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    1. מנועי מכוניות חשמליות על פי רוב אינם מנועי השראה הם מנועים סינכרוניים.
    2. מנועי השראה יכולים לשמש כגנרטורים בטורבינות רוח. במקרה שהרוח מסובבת את הרוטור מהר יותר מאשר סיבוב השדה הסטטורי, מיוצר הספק פעיל המוחזר לרשת אבל נלקח הספק ראקטיבי מהרשת לצורך יצירת שדה מגנטי מסתובב בסטטור.
    3. זה בדיוק מה שמתרחש בעת קצר. הרוטור מסתובב (עד עצירתו) ומיצר הספק אקטיבי בסטטור התורם לזרם הקצר.

     

    #123314
    liorsela
    משתתף

    אהה אוקי תודה רבה!

    #125854
    gilgil
    משתתף

    בקשר לאותו ענין, כמה זמן נמשכת תרומת מנוע לזרם הקצר ?

    ברור לי שזה משפיע על זרם ההלם. 

    השאלה היא האם הוא נמשך מספיק זמן כדי שישפיע גם על בחירת כושר הניתוק של המבטח ?

     

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני שנה ע"י gilgil.
    #125857
    gilgil
    משתתף

    ובאותו ענין, אני מניח שהזמן הוא לא 5 טאו כי יש מנוע שממשיך להסתובב מכח האנרציה שהיתה לו לפני הקצר, ויקח לו הרבה יותר זמן עד שיעצור.  

    #125859
    difrentional
    משתתף

    לדעתי זה די תלוי במערכת. כאשר ישנה מערכות גדולות כגון אספקות מים, מכרות וכדומה שבהן מחוברים מספר מנועים ישירות (לא דרך בקרי תדר למשל שמקטינים לגמרי את תרומת המנוע לקצר) בעלי הספק גדול צריך לחשב את גודל הקצר המכסימלי בנקודה הקרובה למשל לפסי צבירה או המפסק וכדומה ולהוסיף את תרומת המנועים. במידה והקצר עלול לעבור את הכושר ניתוק של מפסק או קיבולת הקצר המכסימלית של פסי הצבירה צריך להתחשב בבחירת הציוד. 

    #125874
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    הסיבה שמחשבים את תרומת המנועים וגנרטורים לזרם הקצר היא בדיוק בשל הצורך שפסי הצבירה וציוד המיתוג יעמדו בזרם הקצר המרבי הצפוי.  במידה ולא מתחשבים בתרומת המנועים עלולים פסי הצבירה להתלש מהמבודדים והמפסקים להכשל בהפסקת זרם הקצר.

    #125886
    gilgil
    משתתף

    תודה רבה על התשובות

    #125912
    gilgil
    משתתף

    האם יש דרך להעריך כמה זמן נמשכת תרומת המנועים לזרם הקצר ?

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני שנה ע"י gilgil.
    #125915
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    זה לא ממש חשוב כי מה שחשוב אלה המחזורים הראשונים (בדרך כלל חצי המחזור הראשון שידוע כזרם ההלם).

    תרומת המנועים לזרם דועכת די מהר בשל הבלימה על ידי העומס

    #125919
    gilgil
    משתתף

    משהו לא לגמרי מסתדר לי.<br />
    אני מבין מדבריך שההשפעה של המנוע היא קצרה מאוד (זרם ההלם בלבד, המשמש לחישוב פסי צבירה).<br />
    ציינת שיש למנוע השפעה גם על המפסקים.<br />
    כושר הניתוק של המפסקים נקבע ע”י זרם הקצר המתמיד.<br />
    לא ברור לי אם כך אם כך למה יש למנוע השפעה על כושר הניתוק המפסקים ? 

    אשמח אם תוכל להבהיר את הנקודה הזו

     

    #125921
    arielsegal
    מנהל בפורום

    כושר הניתוק אכן נקבע לפי הזרם המתמיד, אולם מפסקים בקטגוריה A קוטעים את זרם הקצר עוד בחצי המזור הראשון ומפסקים בקטגוריה B צריכים להעביר דרכם את זרם הקצר ולאחר חלוף ההשהיה להפסיקו. במקרה זה אכן תרומת המנועים שולית לזרם ההפסקה אך קיימת לזרם העמידה.

    יתרה מזו בכל מפסק קיים נתון של עמידתו בזרם הלם וסגירתו על זרם הלם.

מוצגות 12 תגובות – 1 עד 12 (מתוך 12 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.