פורום חשמל

מוצגות 13 תגובות – 16 עד 28 (מתוך 28 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #123411
    kobigross
    משתתף

    שלום למשתתפי  הפורום

    בהמשך  לתשובתו  של  ברק  יש לי שאלה למשתתפי  הפורום

    האם כתבתם  למנהל  החשמל  על  השינוי  בהנחיות החדשות  בנוגע לבדיקת 

    עמדות טעינה , שאין  יותר  צורך  בבדיקה  על  ידי חשמלאי  בודק

    אלא  מספיק  בדיקה  על  ידי  חשמלאי  בעל  רישיון  המתאים  למתקן  החשמל

    בברכה

    קובי

    #123443
    kobigross
    משתתף

    שלום

    בהמשך  למה  שכתבתי  לעיל ,  אני  שלחתי  מייל  למינהל  החשמל  לאיגור  סטפנסקי 

    בעניין  בדיקת  עמדות  טעינה  לרכב  על  ידי  חשמלאי  (  לא  חשמלאי  בודק  ) , אני  חושב

    שגם  משתתפי  הפורום  צריכים  להגיב  בנושא  למינהל  החשמל .

    בברכה

    קובי 

    #123444
    Michael1
    משתתף

    היי חברים ערב טוב,

    באותה סוגיה זו של עמדות טעינה אני נתקל כמעט מידי שבוע כאשר לקוחות מעוניינים לחבר עמדת טעינה על המונה הפרטי שלהם ולא על הציבורי,

    אז ראשית לגבי ההצעה שעלתה לפצל מהמהדקים או מהקופסא שצמודה למונה – בררתי מול בודק של חח”י שאמר שזה לא חוקי מכיוון שע”פ חוק החשמל לא ניתן להעביר כבל המוזן מלוח פרטי אל שטח ציבורי (יכול להיות בגלל שבמקרה שריפה הכבאים ינתקו רק את המתח הציבורי ועדיין יהיה מתח בקו הפרטי מה שעלול לסכן אותם), השאלה האם בהתקנה סמויה עם שילוט החוק מתיר?? 

    בעיה שניה שלא ניתן לה התייחסות בהודעות קודמות שבמצב שהקו מהמונה מתפצל לדירה ולטעינה, ובלוח הדירתי הראשי 3×25 ובמקביל אליו מפסק הטעינה 3×16, ונניח במקרה קיצון שכל הצרכנים בבית עובדים וגם טעינת הרכב הרי שהזרם במונה עלול להגיע ל40 אמפר ויכול לשרוף את הנתיכים ולנתק את הדירה מחשמל עד להגעת טכנאי חח”י.. בקיצור מצב לא נעים, וגם חברת החשמל לא תאשר צריכת זרם מעבר לגודל החיבור הקיים 3×25.

    מצד שני לפי ההודעה שפורסמה ע”י המהנדס מרשות החשמל לכאורה ניתן להתקין דרך ארון חלוקה, עדיין לא ברור איך וכיצד.

    אז בבקשה אם מישהו יכול לעשות סדר יעזור מאוד.

    בברכה,

    מיכאל

     

     

     

     

     

     

    #123446
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מיכאל שלום,

    1. צדקת לחלוטין. השטח הופקר וכמו תמיד רק כשיקרה אסון יתעורר.
    2. אכן הזנה מהלוח הפרטי מתאפשרת רק אחרי המפסק האוטומטי הראשי של הדירה. במצב זה נדרש להתקין אחריו פסי צבירה (עם כיסוי) ומהם להתפצל למעגלים ולמא”ז של עמדת הטעינה ומפסק הפחת שלה. מסכים שיש כאן בעיה של מעבר בשטח ציבורי ולכן דרשו ההנחיות התקנה סמויה. בכל מקרה אין פתרון להפסקת ההזנה מהדירות לשטח הציבורי בחניון בעת חירום!!!
    3. קופסת פיצול הכוונה היא להתקין לוח אחרי המונה ממנו יפוצל מפסק אוטומטי אחד לדירה ואחד לעמדת הטעינה (כמובן על פי גודל החיבור המרבי המתאפשר.
    4. המדינה והתשתיות אינם ערוכות למכוניות חשמליות וחבל. רק לדוגמה אוטובוס חשמלי הספק המצברים כחצי מגה וואט שעה. אוטובוס כזה שנטען במשך 5 שעות (זה אומר הפסקת שימוש) צורך 100 קילוואט בכל שעה. מה יקרה עם חניון אוטובוסים???
    #123447
    kobigross
    משתתף

    שלום אריאל

    האם תוכל להתייחס  בבקשה  לנושא  שכתבתי  בעניין  ההנחיה  החדשה  של

    מנהל  החשמל  ובה  נכתב  שמספיק  שחשמלאי  מורשה  יבדוק  את  עמדת

    טעינת  רכבים , (  ולא  על  ידי  חשמלאי  בודק  , כפי  שהיה  בהנחיה  הקודמת ) 

    בברכה

    קובי 

    #123474
    kobigross
    משתתף

    שלום לאריאל ולמשתתפי  הפורום

    עד  עכשיו  אין  תגובה  לנושא   של  בדיקת  עמדות  טעינה  רכב  חשמלי

    מה  זה  לא  מעניין  אותכם ???

    בברכה

    קובי

    #123476
    Eton
    משתתף

    קובי שלום 

    הזעקה והתסכול שאתה משמיע כאן  נכון וצודק אבל אנשי מנהל הרשות לעניני החשמל לא נמצאים בקבוצה זו ואו בפורמים אחרים, לראיה, ההזיות בהחלטות כאלה ואחרות .

    המקום להשמיע את הדברים הוא דרך אתר מנהל הרשות לעניני חשמל  בטיוטה להתיחסות הציבור לעמדות טעינה  עד 10.12 במייל . 

    זו לצערי הדרך האפשרית היחידה  להביע קול ומחאה

    אני כבר העלתי הטיעונים הרלוונטים בעיניי 

    עכשיו תורך ותורכם .

    בהצלחה לכולנו . 

     

    #123481
    kobigross
    משתתף

    שלום  ETON

    כנראה  לא  שמת לב ,  אני  כתבתי  בפורום  , שכן  שלחתי  תגובה  למנהל  החשמל

    לאיגור  סטפנסקי  ,  מצפה  שגם  משתתפים  אחרים  יכתבו  לו

    בברכה

    קובי

    #123495
    Power
    משתתף

    שלום קובי

    עדיין יש צורך בבדיקה של העמדה ע”י חשמלאי בודק.

    אתה צודק,זה לא ברור מהבהרה סעיף 2.

    מצרף הבהרה.

    שאלה הזאת שאלו במפגש אצל איגור סטפנסקי לפני כמה חודשים.

    יכול להיות בהמשך יהיה הבהרה של הבהרה.

    פשות צריך להתייחס לעמדה כמו למכשיר ולא צריך לפתוח את העמדה.

     

     

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני שנה, ‫5 חודשים ע"י Power.
    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #123536
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    מדובר בטיוטת להערות הציבור ולא בהנחיה חדשה!!!

    בהנחיה זו נכתב:

    “מערכת טעינה בהתקנה קבועה תיבדק בידי בעל רישיון חשמלאי והכשרה מתאימים לפני הפעלתה הראשונה ולאחר ביצוע כל שינוי יסודי בה, לפי הבדיקות והמדידות המופיעות בטופס הבדיקה שיפרסם המנהל ובכלל זה הבדיקות המפורטות להלן:”

    נכון להיום אין הכשרה מתאימה לבדיקות עמדות טעינה וכן למיטב הבנתי מרבית החשמלאים אינם מבינים מספיק בנושא ההגנה בפני חשמול (ולא חלילה בזילזול אלא פשוט זה לא חלק מהכשרתם) כדי לזהות את תקינות ההגנה כמפורט בטיוטה:

    6.הגנה בפני חישמול
     (א) הגנה בפני חשמול תבוצע באחת מהשיטות הבאות:
    (1) איפוס – ניתן להשתמש בשיטת איפוס רק כאשר עמדת הטעינה וחניית הרכב נמצאות במבנה מאופס עם השווואת פוטנציאליים או שהחניה נמצאת צמוד למבנה בתחום ההשפעה של הארקת היסוד;
    (2) הארקת הגנה TT – כאשר מבנה סמוך מוגן באיפוס, יש לוודא שאין חיבור או השפעה של גישור ציוד מתכתי (כגון צנרת);
    (3) הפרד מגן – מותר שימוש בשנאי לצורך הגנה בהפרד מגן בהתאם לתקנות הגנה בפני חשמול;
    (4) זינה צפה – יותקן משגוח עם התרעה וניתוק ההזנה. יותקן אמצעי לניתוק הזנת העמדת במקרה של חוסר הזנה למשגוח;
    ב( הוצאת הארקה ממבנה מאופס –כאשר מבוצע חיבור הארקה לעמדה ממבנה המוגן
    בשיטת האיפוס נדרש אחד מאלו:
    (5) התנגדות הארקה כלפי המסה הכללית של האדמה לא תאפשר במקרה של נתק באפס ברשת התפתחות של מתח מגע הגדול מ 70 וולט;
    (6) התקן הגנה המנתק את הזנת נקודת החיבור לרכב כולל המוליכים החיים והארקה תוך 5 שניות כאשר המתח בין מוליך הארקה לאדמה עולה על 70 וולט. התקן ההגנה יכול להיות חלק מעמדת הטעינה.

    #123542
    kobigross
    משתתף

    שלום  אריאל

    אני מודע  לזה  שהנחיה  החדשה  היא  רק  טיוטה להערות  הציבור 

    וגם אתה  מחזק  את  דעתי  שלרוב  החשמלאים  אין  את  ההכשרה  המתאימה

    לבדוק  את  עמדות  הטעינה ,  ומי  כמוך  יודע  שבמידה  ולא  יהיה  אדם  אחר 

    עם רישיון  של  חשמלאי  בודק   שיבדוק  את  המתקן  ,  נקבל  אלפי  מתקנים  

    שלא  תמיד  יבוצעו  בהתאם  להנחיות  .

    ולכן  אני  חושב  שהרבה   בודקים  חייבים  לכתוב  למנהל  החשמל  את  הנושא  הנ”ל

    (  אני  כתבתי)  ,  לפני  שההנחיות יהיו  סופיות  ואח”כ  יכנסו  לחוק  החשמל

    בברכה

    קובי

    #123544
    Power
    משתתף

    שלום קובי

    אתה צודק לחלוטין, רק עכשיו שמתי לב, לסעיף לגבי בדיקות 

    במקום חשמלאי בעל רשיון בודק מופיע חשמלאי בעל רשיון מתאים.

    אין מילים.

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #125120
    EliEven
    משתתף

    שלום לכולם,

    מעלה מסמך נוסף של חח”י שהגיע לידי בנושא:

    הנדון: תצורות לזינת עמדות טעינה לרכב חשמלי – עדכון מס׳ 5 מתאריך 27.11.2022

    במסמך זה (סעיף 3.2.4.2) מדובר על זינה מלוח חלוקה פרטי ראשי בחדר מונים:

    3.2.4.2. זינה מלוח חלוקה פרטי ראשי – במבנה המוזן מארון ריכוז מונים המותקן בסמוך <br />
    לחנייה, ניתן להזין את עמדת הטעינה מלוח חלוקה פרטי ראשי שיותקן בסמוך לארון ריכוז המונים. <br />
    במידת הצורך, באפשרות הלקוח להזמין הגדלת חיבור (הזמנה מסוג SB – ”הגדלת חיבור <br />
    למבנה מגורים”).

    כפי שמשתמע מהרשום, ההתקנה תתבצע ע”י חשמלאי פרטי מטעם הלקוח. יש להזמין ניתוק וחיבור לצורך ההתקנה, ויש להציג אישור חשמלאי בודק לפני חידוש האספקה.

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
מוצגות 13 תגובות – 16 עד 28 (מתוך 28 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.