פורום חשמל
- לנושא זה 28 תגובות,9 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה לפני שנה, 2 חודשים על ידי- EliEven.
-
מאתתגובות
-
16 בנובמבר 2022 בשעה 6:01 #123411kobigrossמשתתף
שלום למשתתפי הפורום
בהמשך לתשובתו של ברק יש לי שאלה למשתתפי הפורום
האם כתבתם למנהל החשמל על השינוי בהנחיות החדשות בנוגע לבדיקת
עמדות טעינה , שאין יותר צורך בבדיקה על ידי חשמלאי בודק ,
אלא מספיק בדיקה על ידי חשמלאי בעל רישיון המתאים למתקן החשמל
בברכה
קובי
17 בנובמבר 2022 בשעה 17:03 #123443kobigrossמשתתףשלום
בהמשך למה שכתבתי לעיל , אני שלחתי מייל למינהל החשמל לאיגור סטפנסקי
בעניין בדיקת עמדות טעינה לרכב על ידי חשמלאי ( לא חשמלאי בודק ) , אני חושב
שגם משתתפי הפורום צריכים להגיב בנושא למינהל החשמל .
בברכה
קובי
17 בנובמבר 2022 בשעה 21:01 #123444Michael1משתתףהיי חברים ערב טוב,
באותה סוגיה זו של עמדות טעינה אני נתקל כמעט מידי שבוע כאשר לקוחות מעוניינים לחבר עמדת טעינה על המונה הפרטי שלהם ולא על הציבורי,
אז ראשית לגבי ההצעה שעלתה לפצל מהמהדקים או מהקופסא שצמודה למונה – בררתי מול בודק של חח”י שאמר שזה לא חוקי מכיוון שע”פ חוק החשמל לא ניתן להעביר כבל המוזן מלוח פרטי אל שטח ציבורי (יכול להיות בגלל שבמקרה שריפה הכבאים ינתקו רק את המתח הציבורי ועדיין יהיה מתח בקו הפרטי מה שעלול לסכן אותם), השאלה האם בהתקנה סמויה עם שילוט החוק מתיר??
בעיה שניה שלא ניתן לה התייחסות בהודעות קודמות שבמצב שהקו מהמונה מתפצל לדירה ולטעינה, ובלוח הדירתי הראשי 3×25 ובמקביל אליו מפסק הטעינה 3×16, ונניח במקרה קיצון שכל הצרכנים בבית עובדים וגם טעינת הרכב הרי שהזרם במונה עלול להגיע ל40 אמפר ויכול לשרוף את הנתיכים ולנתק את הדירה מחשמל עד להגעת טכנאי חח”י.. בקיצור מצב לא נעים, וגם חברת החשמל לא תאשר צריכת זרם מעבר לגודל החיבור הקיים 3×25.
מצד שני לפי ההודעה שפורסמה ע”י המהנדס מרשות החשמל לכאורה ניתן להתקין דרך ארון חלוקה, עדיין לא ברור איך וכיצד.
אז בבקשה אם מישהו יכול לעשות סדר יעזור מאוד.
בברכה,
מיכאל
18 בנובמבר 2022 בשעה 8:18 #123446arielsegalמנהל בפורוםמיכאל שלום,
- צדקת לחלוטין. השטח הופקר וכמו תמיד רק כשיקרה אסון יתעורר.
- אכן הזנה מהלוח הפרטי מתאפשרת רק אחרי המפסק האוטומטי הראשי של הדירה. במצב זה נדרש להתקין אחריו פסי צבירה (עם כיסוי) ומהם להתפצל למעגלים ולמא”ז של עמדת הטעינה ומפסק הפחת שלה. מסכים שיש כאן בעיה של מעבר בשטח ציבורי ולכן דרשו ההנחיות התקנה סמויה. בכל מקרה אין פתרון להפסקת ההזנה מהדירות לשטח הציבורי בחניון בעת חירום!!!
- קופסת פיצול הכוונה היא להתקין לוח אחרי המונה ממנו יפוצל מפסק אוטומטי אחד לדירה ואחד לעמדת הטעינה (כמובן על פי גודל החיבור המרבי המתאפשר.
- המדינה והתשתיות אינם ערוכות למכוניות חשמליות וחבל. רק לדוגמה אוטובוס חשמלי הספק המצברים כחצי מגה וואט שעה. אוטובוס כזה שנטען במשך 5 שעות (זה אומר הפסקת שימוש) צורך 100 קילוואט בכל שעה. מה יקרה עם חניון אוטובוסים???
18 בנובמבר 2022 בשעה 15:09 #123447kobigrossמשתתףשלום אריאל
האם תוכל להתייחס בבקשה לנושא שכתבתי בעניין ההנחיה החדשה של
מנהל החשמל ובה נכתב שמספיק שחשמלאי מורשה יבדוק את עמדת
טעינת רכבים , ( ולא על ידי חשמלאי בודק , כפי שהיה בהנחיה הקודמת )
בברכה
קובי
22 בנובמבר 2022 בשעה 6:53 #123474kobigrossמשתתףשלום לאריאל ולמשתתפי הפורום
עד עכשיו אין תגובה לנושא של בדיקת עמדות טעינה רכב חשמלי
מה זה לא מעניין אותכם ???
בברכה
קובי
22 בנובמבר 2022 בשעה 19:31 #123476Etonמשתתףקובי שלום
הזעקה והתסכול שאתה משמיע כאן נכון וצודק אבל אנשי מנהל הרשות לעניני החשמל לא נמצאים בקבוצה זו ואו בפורמים אחרים, לראיה, ההזיות בהחלטות כאלה ואחרות .
המקום להשמיע את הדברים הוא דרך אתר מנהל הרשות לעניני חשמל בטיוטה להתיחסות הציבור לעמדות טעינה עד 10.12 במייל .
זו לצערי הדרך האפשרית היחידה להביע קול ומחאה
אני כבר העלתי הטיעונים הרלוונטים בעיניי
עכשיו תורך ותורכם .
בהצלחה לכולנו .
23 בנובמבר 2022 בשעה 11:58 #123481kobigrossמשתתףשלום ETON
כנראה לא שמת לב , אני כתבתי בפורום , שכן שלחתי תגובה למנהל החשמל
לאיגור סטפנסקי , מצפה שגם משתתפים אחרים יכתבו לו
בברכה
קובי
24 בנובמבר 2022 בשעה 19:20 #123495Powerמשתתףשלום קובי
עדיין יש צורך בבדיקה של העמדה ע”י חשמלאי בודק.
אתה צודק,זה לא ברור מהבהרה סעיף 2.
מצרף הבהרה.
שאלה הזאת שאלו במפגש אצל איגור סטפנסקי לפני כמה חודשים.
יכול להיות בהמשך יהיה הבהרה של הבהרה.
פשות צריך להתייחס לעמדה כמו למכשיר ולא צריך לפתוח את העמדה.
- התגובה הזו עודכנה לפני לפני שנה, 5 חודשים ע"י Power.
קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
26 בנובמבר 2022 בשעה 11:33 #123536arielsegalמנהל בפורוםשלום,
מדובר בטיוטת להערות הציבור ולא בהנחיה חדשה!!!
בהנחיה זו נכתב:
“מערכת טעינה בהתקנה קבועה תיבדק בידי בעל רישיון חשמלאי והכשרה מתאימים לפני הפעלתה הראשונה ולאחר ביצוע כל שינוי יסודי בה, לפי הבדיקות והמדידות המופיעות בטופס הבדיקה שיפרסם המנהל ובכלל זה הבדיקות המפורטות להלן:”
נכון להיום אין הכשרה מתאימה לבדיקות עמדות טעינה וכן למיטב הבנתי מרבית החשמלאים אינם מבינים מספיק בנושא ההגנה בפני חשמול (ולא חלילה בזילזול אלא פשוט זה לא חלק מהכשרתם) כדי לזהות את תקינות ההגנה כמפורט בטיוטה:
6.הגנה בפני חישמול
(א) הגנה בפני חשמול תבוצע באחת מהשיטות הבאות:
(1) איפוס – ניתן להשתמש בשיטת איפוס רק כאשר עמדת הטעינה וחניית הרכב נמצאות במבנה מאופס עם השווואת פוטנציאליים או שהחניה נמצאת צמוד למבנה בתחום ההשפעה של הארקת היסוד;
(2) הארקת הגנה TT – כאשר מבנה סמוך מוגן באיפוס, יש לוודא שאין חיבור או השפעה של גישור ציוד מתכתי (כגון צנרת);
(3) הפרד מגן – מותר שימוש בשנאי לצורך הגנה בהפרד מגן בהתאם לתקנות הגנה בפני חשמול;
(4) זינה צפה – יותקן משגוח עם התרעה וניתוק ההזנה. יותקן אמצעי לניתוק הזנת העמדת במקרה של חוסר הזנה למשגוח;
ב( הוצאת הארקה ממבנה מאופס –כאשר מבוצע חיבור הארקה לעמדה ממבנה המוגן
בשיטת האיפוס נדרש אחד מאלו:
(5) התנגדות הארקה כלפי המסה הכללית של האדמה לא תאפשר במקרה של נתק באפס ברשת התפתחות של מתח מגע הגדול מ 70 וולט;
(6) התקן הגנה המנתק את הזנת נקודת החיבור לרכב כולל המוליכים החיים והארקה תוך 5 שניות כאשר המתח בין מוליך הארקה לאדמה עולה על 70 וולט. התקן ההגנה יכול להיות חלק מעמדת הטעינה.26 בנובמבר 2022 בשעה 11:59 #123542kobigrossמשתתףשלום אריאל
אני מודע לזה שהנחיה החדשה היא רק טיוטה להערות הציבור
וגם אתה מחזק את דעתי שלרוב החשמלאים אין את ההכשרה המתאימה
לבדוק את עמדות הטעינה , ומי כמוך יודע שבמידה ולא יהיה אדם אחר
עם רישיון של חשמלאי בודק שיבדוק את המתקן , נקבל אלפי מתקנים
שלא תמיד יבוצעו בהתאם להנחיות .
ולכן אני חושב שהרבה בודקים חייבים לכתוב למנהל החשמל את הנושא הנ”ל
( אני כתבתי) , לפני שההנחיות יהיו סופיות ואח”כ יכנסו לחוק החשמל
בברכה
קובי
26 בנובמבר 2022 בשעה 12:21 #123544Powerמשתתףשלום קובי
אתה צודק לחלוטין, רק עכשיו שמתי לב, לסעיף לגבי בדיקות
במקום חשמלאי בעל רשיון בודק מופיע חשמלאי בעל רשיון מתאים.
אין מילים.
קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
22 בפברואר 2023 בשעה 14:48 #125120EliEvenמשתתףשלום לכולם,
מעלה מסמך נוסף של חח”י שהגיע לידי בנושא:
הנדון: תצורות לזינת עמדות טעינה לרכב חשמלי – עדכון מס׳ 5 מתאריך 27.11.2022
במסמך זה (סעיף 3.2.4.2) מדובר על זינה מלוח חלוקה פרטי ראשי בחדר מונים:
3.2.4.2. זינה מלוח חלוקה פרטי ראשי – במבנה המוזן מארון ריכוז מונים המותקן בסמוך <br />
לחנייה, ניתן להזין את עמדת הטעינה מלוח חלוקה פרטי ראשי שיותקן בסמוך לארון ריכוז המונים. <br />
במידת הצורך, באפשרות הלקוח להזמין הגדלת חיבור (הזמנה מסוג SB – ”הגדלת חיבור <br />
למבנה מגורים”).כפי שמשתמע מהרשום, ההתקנה תתבצע ע”י חשמלאי פרטי מטעם הלקוח. יש להזמין ניתוק וחיבור לצורך ההתקנה, ויש להציג אישור חשמלאי בודק לפני חידוש האספקה.
קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
-
מאתתגובות
- יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.