התגובות שלי בפורום

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117823
    UriM
    משתתף

    היי 

    המצב שהגענו אליו הוא בעיה באמת, המדינה לא התכוננה כראוי למצב. מצאתי באתר הממשלתי של רשות האנרגיה מחקר שהם ביצעו כבר לפני שנתיים לגבי איך להכין בניינים (חדשים) למצב הזה, למיטב ידיעתי עדיין לא התבצע אף שום שינוי בנהלים\חוקים כך שבניינים חדשים יהיו מחוייבים לתשתית מוכנה לרכבים חשמליים.

    לגבי עד קומה רביעית – אין לי שמץ, זה פשוט מה שנאמר לי על ידי חח”י.

     

    אורי.

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #117808
    UriM
    משתתף

    שלום לכולם

    יכול לעדכן שהיו אצלי 3 מהנדסים ממחלקת תכנון של חברת החשמל בנוגע לאילו התקנות ניתן לבצע ואיזה לא (עשיתי הזמנה של שעון חדש, לצערי בסוף לא היה מקום בארונות הקיימים ולא היה מקום לארון חדש).

    לפי מה שהם אמרו:

    1. הגדלה של ההספק ופיצול לאחר השעון עם לוח חדש – למרות שטכנית זה אפשרי (הודו של רעיון טוב שיפתור הרבה בעיות לאנשים במצבי) אבל זה לא בנהלים של רשות החשמל ולא יעבור ביקורת של חח”י. כל שעון חייב להיות מחובר ללוח אחד וההספק שלו חייב להתאים לשעון, אז אם הייתי משנה ל 40X3 הייתי חייב גם להגדיל את הלוח הדירתי ל 40X3 שהיה מייתר את כל הרעיון של לעשות זוג לוחות 25X3 + 16X3 שמחוברים בנפרד לאותו השעון. 
    2. התקנה על הלוח הציבורי של החניון – אפשרי, זה לא רלוונטי לחברת החשמל. העמדה מתפקדת כעוד צרכן של הלוח הציבורי (40 מטר של סלילה במתקנים עיליים קיימים ומרירון). הסלילה כמובן צריכה לעמוד בכל התנאים לפי ההוראות להתקנה של עמדת הטענה. 
    3. הורדה של כבל מהלוח הדירתי לחניון – מותר רק בבניין עד קומה רביעית, כל עוד הבניין לא נחשב רב קומות.
    4. הורדה של כבל מלוח דירתי לחניון בבניין רב קומות – אסור (לא התעמקתי בסיבה למה, אני חושב שיש נהלים שונים לגבי עירוב הזנות בבניין רב קומות).

    בסופו של דבר הבנתי שגם בחברת החשמל יש דיונים עכשיו בנוגע מה לעשות לגבי רבי קומות. נראה שמה שיהיה בסוף הנוהל שלהם הוא שכל בניין יצטרך להזמין שעון -ציבורי- נוסף (לפחות 100 אמפר תלת פאזי) ולהתקין לו לוח ייעודי שיהיה בשימוש של מטענים (כאשר המטענים\הלוח אחראיים על חלוקה של עומסים כך שיהיה ניתן לשים מספר רב של צרכנים) שינוהל על ידי ועד הבניין.

    בתגובה ל: חיבור עמדת הטענת רכב – מגדל רב קומות #116627
    UriM
    משתתף

    היי

    תודה על התגובה המהירה!

    1. זאת ההתקנה הסטנדרטית לפי מה שראיתי לכל החברות ,זה מה שהן מציעות גם… מוסיפים את כל החלקים הנדרשים על גבי הלוח הציבורי של הבניין ומושכים משם את החשמל + מוסיפים שעון כדי שיהיה ניתן למדוד כמה אני חייב לחשבון הוועד. 
    2. זה מושלם מבחינתי, אבל דווקא מהחברות של ההתקנה, נאמר לי שזה אסור. כשהצעתי את זה אמרו:

    “כל מה שנוגע לחדר מונים/ארון מונים של חברת חשמל חל איסור להתחבר בכל צורה ודרך. חיבור יכול להתבצע מלוח חשמל ציבורי או פרטי”

    זה פתרון שממש מתאים לי, אבל נראה שיש בלבול בקרב חשמלאים האם זה מותר או לא

     

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)