פורום חשמל

מוצגות 15 תגובות – 31 עד 45 (מתוך 48 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #122467
    Eton
    משתתף

    ערב טוב ,

    כחלק מאינוס רשות  והמנהל לעניני חשמל עי גורמים אובקטייבים וסובקטייבים יצאה הנחיה ב2019 – עדין לא תקנה אלא הנחיה .

    מאז חודדו מספר נקודות ,הגנה בפני מתחי יתר והכרה שעמדת הטעינה היא מכשיר ושכזה ההתיחסות כיאה ,יחד עם זאת נדרש מפסק 4 קטבים ולא 3 .

     

    ההזנה לעמדה ב4 תצורות  והוא הסדר הנכון בראיה עתידית :

     

    מהציבורי בחיבור נפרד ( חברת החשמל מאשרת ) ללוח לניהול עמדות טעינה ,קיימים כבר עשרות כאלה .

     

    מהציבורי הקיים ( משדה לא חירום או קריטי) ללוח לניהול עמדות טעינה ,במידת הצורך מבוצע  הגדלה ( גם כאן באישור חברת החשמל, ההגדלה ) 

    מהציבורי הקיים ישירות  משדה עמדות טעינה עם מונים  והגנות  במידת הצורך מתבצעת הגדלת חיבור .

    מהלוח הדירתי אחרי המפסק הראשי  וגם כאן ניתן להזמין הגדלה מחברת החשמל .

    כל פתרון אחר אינו חוקי ,מסוכן ובמידה של חשמול ,שריפה או נזק לרכב חברות הביטוח יעשו הכל למצוא את הכיס ממנו לקחת את הכסף ( לא הזכרתי את ההבט הפלילי). 

    במקום של רב קומות ישנם דגשים ונקודות נוספות להתייחסות מעבר הכבל / מוביל בשטח מילוט ואו ההגנות הנדרשות לעשות או להשלים בפני התפשטות או עיכוב אש  בקומה ובין הקומות .

    מציין כאן ומזכיר לכולם  לא משנה מה השיטה להתקנת הזנה לעמדת טעינה ,נדרש עפ”י התקנות  -ביצוע בדיקה עי חשמלאי בעל רשיון  בודק !!!  לפני הפעלה ראשונה .

    חובתו של כל חשמלאי בעל רשיון, המבצע והבודק להצמד לחוק החשמל,תקנותיו וכל דין הנוגע לענין זה ,ריבוי הרכבים והעמדות מעלה סטיסטית את הכשלים שיובילו לפגיעה ברכוש או חס ושלום בנפש ,הדרך והשיטה שנבחר בה תבחן בבית משפט  במקרה של אסון – קחו זאת בחשבון , התירוץ הלקוח רצה הכי זול, לא מחזיק מים בקביעת פסק הדין אצל השופט .

     

     

     

     

     

    #122476
    AlexZ
    משתתף

    שלום,
    יש חניון קרקעי משותף עם 120 חניות .
    רוצים להזמין נקודה חדשה עם מונה מח”חי לצורך מקור אספקה ל 60 עמדות טעינה .העמדות הם עד 22kw לעמדה
    אבל בפועל הרכבים נטענים היום מקס עד 11kw לעמדה.

    לגבי 60 עמדות טעינה מהו “מקדם בו זמניות “שלוקחים ל חישוב 60 עמדות טעינה האם זה בדומה לבית מגורים שמעל 50 דיירים המקדם הוא 0.38 .
    מהו גודל החיבור שיש לבקש מחח”י ?
    ומהו גודל המפסק הראשי שצריך לארון החשמל במקרה זה.?

    אני חישבתי= 250 KVA. צריכה
    60×11KVA× 0.38

    400×1.7 /250 = 376 אמפר

    אז גודל החיבור שאצטרך להזמין הוא 400 אמפר 3 פזות וגודל המפסק באקון חשמל 400 אמפר
    האם זה נכון ?

    #122477
    Eton
    משתתף

    נתחיל בזה שמשמעות הגדלת לחיבור,שכזה יכולה להביא לדרישה לבנית חדר שנאים במתקן או בקירבה עבור חברת החשמל עקב תוספת עומסים נדרשת השנאה נוספת .

    הטכנולגיה מתקדמת ויש כבר עמדות ניהול טעינה חכמות ,שיודעות ” לדבר” עם הרכב והלקוח ולייצר קדימות הטענה .

    המערכת לומדת את הצרכים שלך ומטעינה את הסוללה לקיבולת המתאימה ליום יום שלך ,אלא אם כן “תאמר” שאתה יורד לאילת ומבקש מלא מלא  .

    המערכת מטעינה את הרכבים במדורג ובהתאם להתנהגות השוטפת שלך .

    נניח שאתה בדכ מחנה בשעה  ב20 ויוצא ב05 בבוקר

    המערכת תתעדף אותך בגל הטעינה הראשון  ולא את מנחם שיוצא בדכ בשעה 9 בבוקר . 

    בנוסף ,בראיה עתידית המערכות אמורות גם לאפשר הזנה דו כיוונית כלומר אף להחזיר חשמל לרשת – סוג של אגירת אנרגיה – זהו חזון אבל קרוב היום .

    כבר יצא לי לבדוק חיבור ללוח עמדת ניהול  טעינה עם הזנה  125* 3  במבנה  עם 48 עמדות .

     כמובן שלמערכת הניהול אין הגנה בפני החוצפה הישראלית ,כך שכל המשתמשים  עלולים לדרוש כל יום סוללה מלאה ושהם יוצאים ב05 בבוקר ואז אין מנוס  נדרש חיבור גדול והרבה סבלנות .

     

     

     

     

     

     

     

    #122487
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    סדר הגודל של מקדם בו זמניות די מתאים. מרחק נסיעה ממוצע  של רכב חשמלי בארץ הוא כ64 ק”מ ליום. מרחק זה יתכן ויגדל עם המחיר הזול יותר של נסיעה ברכב חשמלי.

    לפיכך גם טעינה של  כ- 4kWh (כעשרה אמפר תלת פאזי) תטעין את החסר תוך כשלוש עד שלוש וחצי שעות.

    בכל מקרה נדרש לוח מנוהל שיחלק את ההספק באופן שווה בין הדיירים.

    #124546
    yerah
    משתתף

    שלום.

    האם חח”י פרסמה הנחיות לאופן ביצוע פיצול של החיבור למונה עבור טעינה חשמלית?

     

    #124548
    israel1981
    משתתף

     היי, פרסמו.

    אין לי את זה כרגע זמין, אבל על פי התקנות

    אפשר להתקין לוח בסמוך לריכוז מונים. ולהתפצל ממנו לדירה ולעמדת טעינה.

    לא ברור לי עדיין מה עיקר הדברים בהתקנה של עמדה בבניין ציבורי, במקרים הבאים:

    1. הזנה מהדירה
    2. הזנה מלוח ציבורי של הבניין

    תודה.

     

    #124550
    yerah
    משתתף

    שלום

    האם ישנן הנחיות למרחק המותר של הפיצול לוח המונים ?

    #124551
    elimalka
    משתתף

    לא היה כתוב.

    אפשר להתייעץ עם בודק חח באזור שלכם.

     

     

    #124556
    Samy
    משתתף

    לYERAH ערב טוב

    מצורף הנחיות חחי בנושא עמדות טעינה ממונה פרטי בחדר ריכוז מונים 

    לפי דעתי מישהוא לא חשב עד הסוף כיוון שכיום יש מספר קטן של עמדות טעינה בכל ביניין 

    אך בעתיד הקרוב מצב זה עלול להשתנות ויהיו רוב המכוניות חשמליות 

    ואז יהיה ג’ונגל בחדרי מונים 

    בברכה 

    סמי רז 

    ‫קבצים מצורפים (ניתן להוסיף קבצי JPG, GIF, PNG, PDF):
    #124577
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מסכים לחלוטין עם סמי שיש להכין תשתית מתאימנ לכלל הרכבים החשמליים בבנין, עם מערכות ניהול טעינה מתאימות וחיבור מתאים. ללא אלה יהיו מקרי אלימות וסכסוכים בין שכנים בשל העדר יכולת של חלק מהדיירים להטעין את רכבם.

    #124595
    yerah
    משתתף

    תודה על המסמך ששלחת.

    עזר לי.

    נשאלת השאלה מה זה סמוך? אם 5 מ’ באותו מפלס נחשב סמוך?

    #124605
    arielsegal
    מנהל בפורום

    שלום,

    איבדתי כבר את ההקשר לשאלתך.

    ממתקן מאופס אין להוציא מוליכי הארקה למרחק העולה על תחום השפעת הארקת יסוד של המבנה.

    מאידך בתוך הבנין, בחניונים שבתוכו או על הגג יש השוואת פוטנציאלים ואין מניעה לספק מוליכי הארקה.

    לגבי נושא הוצאת מוליכי הארקה ממבנה מאופס וביצוע השוואת פוטנציאלים באזור החניה, ישנם דיונים רבים העוסקים בהרחבה בנושא בפורום זה.

     

    #124607
    yerah
    משתתף

    שלום.

    לא דיברתי על הגנות או הארקות. רק על מיקום קופסת הפיצול מארון ריכוז המונים. במקרה המדובר, החניה בתחום המבנה.

    #124617
    arielsegal
    מנהל בפורום

    מיקום קופסת הפיצול צריך להיות קרוב ככל האפשר לחדר המונים

    #124696
    yerah
    משתתף

    שלום 

    בשיחה עם בודק , הבנתי כי הדרישה היא להתקין את לוח הפיצול בחדר מונים בלבד, ולא בנישה סמוכה לנישת ריכוז המונים.

    האם זו דרישה לא מוגזמת?

מוצגות 15 תגובות – 31 עד 45 (מתוך 48 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.