התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
moshe250משתתף
היי אריאל, תודה רבה על התשובה.
אשמח אם תסביר לי בקצרה גם את הנושאים הבאים:
1- לפי מה שהסברת בהתנעה רכה על ידי תוספת נגדים לרוטור מקבלים מצב של מומנט התנעה גבוה בזרם נמוך שזה יתרון אך האם ניתן להשיג זאת גם במנועי רוטור כלוב בהתנעה רכה אלקטרונית , אם כן כיצד כי לפי הידוע לי התנעה רכה אלקטרונית מתבססת על הגדלה הדרגתית של מתח הכניסה כדי למנוע עליית זרם אך זה בא על חשבון מומנט התנעה קטן יותר ומשך התנעה ארוך יותר, תתקן אותי בבקשה אם אני טועה והיכן.
2- כיצד ניתן לווסת את המהירות(לא בהתנעה) לדוגמא הקטנת המהירות על ידי תוספת נגדים והאם כאשר מגיעים למהירות הרצויה מנתקים את הנגדים
3- מהם היתרונות הנוספים שיש למנוע בעל רוטור מלופף מלבד מומנט התנעה גדול בזרם קטן
4- לאיזה שימושים מתאים מנווע בעל רוטור מלופף והאם עדיין מייצרים כאלו היום
תודה רבה.
moshe250משתתףהיי , עברתי על כל ההרצאה הזו , ובכל זאת אני מבקש הסבר בנושא של התנעה רכה וויסות מהירות באמצעות תוספת נגדים למעגל הרוטור המלופף, אני יודע שזו שיטה ישנה אך אשמח להבין את עקרון הפעולה של השיטה , איך היא מתבצעת וכיצד התבצעה הבקרה לצורך העניין בהתנעה רכה או בהקטנת מהירות עד להגעה למהירות הרצויה.
תודה.
moshe250משתתףהיי אראל, תשלח לי בבקשה את כתובת המייל שלך, תודה.
moshe250משתתףתודה על התשובה.
תוכל להסביר בקצרה איך זה נעשה באופן מעשי על ידי בקרה.
כמו כן אם תוכל לאמר לי למה שמסנכרנים גנרטור לגנרטור אחר התדר שלו צריך להיות טיפה גדול יותר.
moshe250משתתףהיי , תודה על התשובה המהירה.
1- לגבי סעיף 4 הכוונה של הבוחן הייתה למצב שבו הזרם הנצרך על ידי העומס גדל אך מקדם ההספק נשאר ללא שינוי, כמו מהירות הסיבוב ללא שינוי. מה אז תהיה התשובה לשאלה ז”א איך זה יישתנו (או לא יישתנו) הכא”מ, מומנט הכניסה , מתח היציאה וזווית הפיסוק.
2- בסעיף 2 של תגובתך כתבת שעליית העומס מחייבת עליית מומנט הכניסה כדי לשמור על התדר וזה מובן אם אתה מתכוון שעלייה בעומה הכוונה עליה בהספק האקטיבי. אני לא מצליח להבין מה קורה במצב שבו ההספק האקטיבי שהעומס צורך נשאר אותו דבר אך ההספק Q גדל וזה מתורגם בעליית זרם העומס , במצב כזה האם יש צורך להגדיל את מומנט הכניסה כדי לשמור על התדר שהרי כתבת במפורש שמומנט הכניסה אחראי רק על המומנט האקטיבי ביציאה אם כן במצב זה מה בעצם משתנה , זרם העירור אחראי על כך , אשמח אם תעשה לי סדר בנושא הזה כי זה חשוב לי ואני לא מצליח להבין אותו עד הסוף.
תודה רבה.
moshe250משתתףהיי אריאל , מספר שאלות בהקשר לתגובתך:
1- כתבת שלגנרטור יש מערכת בקרה שמתאימה את מומנט הכניסה לעומס כדי לשמור על תדר קבוע , ז”א שמהירות הסיבוב חייבת להשאר קבועה על מנת שהתדר יישאר קבוע ?
2- מזה אומר שמומנט הכניסה משתנה לפי העומס , על פי מה נקבעת הבקה על סמך עוצמת הזרם שהעומס צורך? או רק לפי ההספק האקטיבי P שהעומס צורך שהרי להספק הראקטיבי Q אין קשר למומנט הכניסה כי מומנט הכניסה הוא אחראי לייצר את ההספק האקטיבי P בלבד .
3- מה משפיע על ההספק הראקטיבי Q שנצרך האם רק זה לא מאפיין שנגזר מהעומס עצמו , אם כך מדוע זרם העירור אכן משפיע עליו .
4- במידה וכותב השאלה התכוון שהתדר נשאר קבוע בשאלה (מהירות הסיבוב קבועה) ורק הזרם הנצרף הוא גדל , מה תהיה התשובה במצב זה ?
תודה רבה על העזרה.
moshe250משתתףהיי הנה קישור לחומר הרלוונטי מתוך הספר, תודה על העזרה
https://docs.google.com/document/d/14EMdZ7_Q-dUEScBI7QSQM6NPuMVfxuNRs-73Kpox_tI/edit?usp=sharing
moshe250משתתףהיי אריאל לפי הבנתי מהירות הסיבוב של גנרור היא בד”כ נשארת קבועה כדי לא לשנות את התדר( או שתתקן אותי), דבר שני ידוע לי שזרם העירור קובע את ההספק הפעיל המקסימלי (במהירות קבועה) , ישנו גרף של תלות ההספק בזווית הפיסוק אז אם אני עובד בזרם עירור מסויים אז העומס הוא זה שקובע את זווית הפיסוק ??
דבר אחרון מדוע זווית הפיסוק המקסימלית המותרת( כדי להישאר בתחום היציב) היא 90 מעלות, מה ייקרה אם זווית הפיסוק תגדל מעבר ל90 הגנרטור יפסיק לעבוד?
תודה רבה על העזרה.
moshe250משתתףהיי תודה על ההסבר אולי תוכל להסביר לי לגבי מצבי העירור של הגנרטור ואיך אופי ההספק לא תלוי בעומס (או שכן)
-
מאתתגובות